Narednih dana kreće izgradnja auto-puta Banjaluka – Prijedor

DCIM/100MEDIA/DJI_0042.JPG

Nakon više od pola godine od zvaničnog početka izgradnje auto-puta Banjaluka – Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebalo da zavrnu rukave i da punom parom krenu u izgradnju ove vrlo važne putne komunikacije za RS, ali i Bosnu i Hercegovinu.

“Izgradnja auto-puta počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja naredne sedmice, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovini jula”, rekao je za “Nezavisne novine” vršilac dužnosti direktora “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević.

Kako je objasnio, to treba da se uradi i prema koncesionom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.

“Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji auto-puta krenuće punom parom”, uvjeren je Stanarević.

Prema njegovim riječima, u izgradnji će učestvovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.

“Jedan kamp je već završen, a na drugom su u toku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postepeno popunjavati radnom snagom”, rekao je Stanarević.

Kako je dodao, u izgradnji će najviše učestvovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.

“Pored kineskih inženjera, biće tu i njihovi geometri, kuvari… Takođe, biće i naši inženjeri kao nezavisni konsultanti”, rekao je Stanarević.

Ističe da neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.

“Riješeno je dva i po kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema”, rekao je Stanerević.

Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kompanije “China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group”.

Auto-put Banjaluka – Prijedor biće dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 miliona evra. Ovaj novac obezbijediće kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatisati ovu saobraćajnicu, a njihovo ulaganje treba da bude otplaćeno po osnovu naplate putarine. RS garantovala je broj vozila koji će obezbijediti oko 30 miliona evra potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga biće namireno iz putarina s ostalih auto-puteva, a ukoliko to ne bude dovoljno, razlika bi se obezbijedila iz budžeta RS.

Kada su u pitanju obaveze kineskih investitora, oni bi trebalo da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od prikupljene putarine.

Izgradnjom ovog auto-puta biće rasterećen dio postojeće putne mreže uz poboljšanje uslova za korisnike između Banjaluke i Novog Grada. Takođe, biće omogućen brži i efikasniji prolazak tranzitnog saobraćaja, smanjeno vrijeme putovanja i operativnih troškova vozila, a najvažnije – trebalo bi da smanji broj saobraćajnih nezgoda.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • fears train
  • peace is the onnly way
  • peace, love & sandy feet
  • long range for Joe B.
  • Motif fusion
  • Senior Berbescha
  • La mare lentigo aux trois canards
  • Doc
  • Jonas

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.