Džuma…

 

“O vjernici,kada se u petak na molitvu pozovete, kupoprodaju ostavite i pođite da molitvu obavite; to vam je bolje, neka znate! A kad se molitva obavi, onda se po zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste postigli što želite” (El-Džumu'a 9. i 10.)

Zahvala pripada Allahu, dželle dželaluh, koji je zadovoljan islamom kao vjerom i koji nam je kao dokaz njegove ispravnosti spustio jasne dokaze, pojasnio puteve koji vode ka njegovoj istinskoj spoznaji, i dao čvrsto obećanje onima koji se budu držali Njegovih propisa i čuvali Njegove granice da će im olakšati boravak na ovom svijetu i nagraditi ih neizmjernom nagradom na ahiretu.

 

 

 

Uzvišeni Allah naredio je da Mu iskažemo potpunu pokornost prihvatanjem i prakticiranjem svih naredbi propisanih islamom i udaljavanjem od svih zabrana, a to ćemo uspjeti samo ukoliko se budemo pridržavali ruknova islama, postupajući u svim životnim aspektima po posljednjoj Allahovoj Knjizi, za koju Uzvišeni kaže da u njoj: “…nismo ništa izostavili…” (El-En'am, 38), i sunnetu posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda, neka su na njega najpotpuniji salavat i selam, koji je ispunio naredbu svoga Gospodara kada mu je objavljeno: “O Poslaniče, prenesi ono što ti se objavljuje od Gospodara tvoga – ako ne učiniš, onda nisi dostavio poslanicu Njegovu – a Allah će te od ljudi štititi…” (El-Maide, 67), i bio počašćen na Oprosnom hadždžu, u najboljem danu, na uzvišenom mjestu i putem najboljeg meleka, riječima Uzvišenog: “Danas sam vam vašu vjeru usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera…” (El-Maide, 3).

Islam je vjera sa kojom je Allah, dželle še'nuh, zadovoljan. Izabrao je da bude vjera vjerovjesnika i poslanika, meleka i svih odabranika. Njom su se uputili vjernici i u nju pozivali poslanici i vjerovjesnici.

“Zar pored Allahove vjere žele neku drugu, kada se Njemu predaju, milom ili silom, i oni na nebesima i na Zemlji i Njemu će vraćeni biti!” (Ali Imran, 83)

Neće primiti drugu vjeru ni od prvih ni od posljednjih: “…a onaj ko želi neku drugu vjeru osim islama, neće mu biti primljena, i on će na drugom svijetu biti od propalih.” (Ali Imran, 85)

Uzvišeni je presudio da je to najbolja vjera, a ko bolje i istinitije govori od Njega!

“Ko je bolje vjere od onoga ko je predao svoje lice Allahu, a dobročinitelj je i slijedi čistu vjeru Ibrahimovu. A Allah je uzeo Ibrahima za prijatelja.” (En-Nisa’, 125)

Kur'ansko-hadiske tekstove koji govore o obavezi tevhida – monoteizma i njegovim vrijednostima teško je pobrojati.

Razmislimo samo o riječima Allaha, tebareke ve te'ala, kada kaže:

“…i  nisam stvorio ni džinne ni ljude osim da Mi čine ibadet!” (Ez-Zarijat, 56),

i kaže: “I tvoj Gospodar naređuje da ne ibadetite nikome osim Njemu, a roditeljima dobročinstvo činite…” (El-Isra, 23);

“Mi smo svakom narodu poslanika poslali: Allahu ibadetite i klonite se taguta!” (En-Nehl, 36);

“O ljudi, obožavajte Gospodara svoga, koji je stvorio vas i one prije vas, da biste bili bogobojazni…” (El-Bekare, 21);

“Mesdžidi (džamije) su Allaha radi, i ne molite se pored Allaha, nikome!” (El-Džinn, 18);

“A onaj koji se, pored Allaha, moli drugom bogu, bez ikakva dokaza o njemu, pred Gospodarom svojim će račun polagati, i nevjernici ono što žele neće postići” (El-Mu'minun, 117);

“Reci: Klanjanje moje, i žrtva moja, i život moj, i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svjetova, koji nema saučesnika, to mi je naređeno i ja sam prvi musliman” (El-En'am, 162-163);

“Reci: O sljedbenici Knjige, dođite da se okupimo oko jedne riječi i nama i vama zajedničke, da se nikome, osim Allahu, ne klanjamo, da nikoga Njemu ravnim ne smatramo i da jedni druge, pored Allaha bogovima ne držimo! Pa ako oni ne pristanu, vi recite: Budite svjedoci da smo mi muslimani.” (Ali Imran, 64);

“A kad Ibrahim reče ocu svome i narodu svome: Nemam ja ništa s onima kojima se vi klanjate, ja se klanjam samo Onome koji me je stvorio, jer će mi On doista na pravi put ukazati” (Ez-Zuhruf, 26-27);

“U vjeru nije dozvoljeno silom nagoniti – pravi put se jasno razlikuje od zablude! Onaj ko ne vjeruje u taguta, a vjeruje u Allaha – drži se za najčvršću vezu, koja se neće prekinuti – a Allah sve čuje i zna” (El-Bekare, 256).

Bilježe imami El-Buhari i Muslim putem Ebul-Ehvesa, on od Ebu Ishaka, on od Amra ibn Mejmune, a on od Muaza ibn Džebela, radijallahu anhu, da je rekao:

”Jahao sam iza Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na magarcu kojeg su zvali Ufejr, pa mi je on rekao: ‘O Muaze! Znaš li koje je Allahovo pravo kod ljudi i koje je pravo ljudi kod Allaha?’ Rekao sam: ‘Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju!’ Rekao je: ‘Zaista je Allahovo pravo kod ljudi da Ga obožavaju i da Mu ne čine širk, a pravo ljudi kod Allaha je da ne kažnjava onoga ko Mu ne čini širk.’ Rekao sam: ‘O Allahov Poslaniče, hoću li time obradovati ljude?’ Rekao je: ‘Nemoj ih obveseljavati jer će se samo na to osloniti.”‘

Bilježi imam Muslim putem Ebu Ejjuba el-Gajlanija i Hadžadža ibn Ša'ira, a oni od Abdul-Melika ibn Amra, on od Kurreta ibn Halida, on od Ebu Zubejra, a on od Džabira ibn Abdullaha, radijallahu anhu, da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao:

“Ko susretne Allaha ne čineći Mu širk, ući će u Džennet, a ko Ga susretne čineći mu širk, ući će u Vatru.”

Bilježi imam El-Buhari putem Abdana, on od Ebu Hamze, on od El-‘Ameša, a on od Šekika ibn Abdullaha, radijallahu anhu, da je rekao:

”Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rečenicu, a ja sam rekao drugu. Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Ko umre, a moli pored Allaha sudruga, ući će u Vatru’, a ja sam rekao: ‘Ko umre, a ne moli pored Allaha sudruga, ući će u Džennet.”‘

Bilježi imam El-Buhari putem Abdullaha ibn Ebi Esveda, on od El-Fadla ibnul-Ala'a, on od Ismaila ibn Umejje, on od Jahje ibn Abdullaha ibn Sejfia da je čuo Ebu Me'abeda, štićenika Ibn Abbasa, da kaže:

Čuo sam Ibn Abbasa, radijallahu anhu, da je rekao: ”Kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, slao Muaza u Jemen, rekao mu je: ‘Doista sada ideš u narod koji su ehlu-kitabije (sljedbenici prijašnjih knjiga Tevrata i Indžila), pa neka prvo čemu ćeš ih pozvati bude da Allahu ispovijedaju tevhid – jednoću, pa ukoliko ti se u tome pokore, obavijesti ih da im je Allah učinio obaveznim pet namaza u toku svakog dana i noći, pa ako budu klanjali, obavijesti ih da im je Allah učinio obaveznim zekat na imetak koji se uzima od njihovih bogataša i dijeli njihovoj sirotinji, pa ako pristanu na to, uzmi od njih, ali kloni se njihovog najboljeg i najplemenitijg imetka.'”

Islamski učenjaci su, od vremena prvih generacija pa sve do danas, stali u odbranu islamskog akideta, očuvanja istinskog tevhida i uspostavljanju dokaza nad Allahovim robovima, na čijem čelu su bili ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i učenjaci iz reda imama ummeta koji su ih slijedili na uputi, i sve generacije do današnjih dana.

U nekoliko narednih redova spomenut ćemo neke osnove na kojima je sagrađena ova prelijepa vjera kojom nas je Uzvišeni Allah, dželle še'nuh, počastio, moleći Ga da u tome dadne koristi za sve nas. 
 
Znajte, dragi brate i sestro, Allah nam se svima smilovao, da je obaveza svakom muslimanu pojedinačno da nauči i spozna odgovor na tri pitanja, koja će svakome od nas biti postavljena kada bude spušten u kabur, a to su:

1.) Ko je tvoj Gospodar?
2.) Koja je tvoja vjera?
3.) Ko je tvoj poslanik kojeg si slijedio?

Naš Gospodar je Uzvišeni Allah, On je naš Gospodar i Gospodar svih svjetova. Sve što je na Zemlji i u nebeskim prostranstvima biva Njegovim htijenjem. Njemu se predaju, milom ili silom, i oni na nebesima i na Zemlji i Njemu će svi vraćeni biti. On je naš Stvoritelj i Stvoritelj svega što postoji. On je Jedan, Jedini, utočište je svakome. Nije rodio niti je rođen i niko mu ravan nije. On je Jedan, Jedini, Veliki, Silni, Gordi, Uzvišeni, Veličanstveni, Hvaljeni, Plemeniti, Onaj koji prima pokajanja i oprašta, Blagi, Milostivi, i Samilosni. Džinne i ljude stvorio je samo da bi mu bili pokorni. On je naše jedino božanstvo i samo Njega obožavamo, nemamo pored Njega drugog gospodara ni zaštitnika.

Naša vjera je islam, a to je potpuna predanost Allahu, Jedinom, u obožavanju (vjerovanju) i pokornost Njegovim naredbama. Islam je potpuna čistoća i odricanje od širka – mnogoboštva i njegovih sljedbenika. Temelji se na vjerovanju u Uzvišenog Allaha, Njegove meleke, objavljene knjige, poslanike, Sudnji dan, i u Allahovo određenje i sudbinu, bila dobra po nas ili ne. U islam se ulazi svjedočenjem da nema drugog boga, koji zaslužuje da bude obožavan, pored Allaha, i svjedočenjem da je Muhammed Njegov rob i poslanik. Ispovijeda se obavljanjem pet dnevnih namaza, udjeljivanjem zekata, postom mjeseca ramazana, i obavljanjem hadždža za onoga ko je u mogućnosti.

Islam je vjera sa kojom je Allah, dželle še'nuh, zadovoljan i neće primiti drugu vjeru ni od prvih ni od posljednjih: “…a onaj ko želi neku drugu vjeru osim islama, neće mu biti primljena, i on će na drugom svijetu biti od propalih” (Ali Imran, 85).

Naš poslanik je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, sin Abdullaha, a on sin Abdul-Muttaliba, a on sin Hašima, a Hašim je iz plemena Kurejš, a Kurejšije su od Arapa, a Arapi su potomstvo Ismaila, alejhis-selam, sina Ibrahima, alejhis-selam. Muhammed je Allahov najodabraniji rob i poslanik. Allah ga je poslao kao milost svim ljudima i svjetovima, da bi ih izbavio iz tmina širka – mnogoboštva u svjetlost tevhida – monoteizma.

Muhammed je Allahov rob i Njegov poslanik, ali ne posjeduje ništa od Allahovih božanstvenih osobina niti zaslužuje da bude obožavan, jer je to svojstveno samo Uzvišenom Allahu, dželle še'nuh.

Naređeno nam je da ga volimo, a ljubav prema njemu je ujedno i ljubav prema Allahu. Istinska ljubav prema njemu ogleda se u slijeđenju njegove prakse (sunneta), odazivajući se njegovim naredbama i kloneći se njegovih zabrana, i da Allaha ne obožavamo osim kako nam je to on propisao i pojasnio. I niko od nas neće biti potpuni vjernik sve dok Allahovog poslanika Muhammeda ne bude volio više od svojih roditelja, djece, imetka, svih ljudi, pa čak i više od samoga sebe, neka je na njega najpotpuniji Allahov salavat i selam.

Kada si spoznao našega Gospodara Allaha, vjeru islam, i poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, onda trebaš znati da je ova naša prelijepa vjera, islam, zasnovana na dva osnovna pravila i temelja:

Prvi temelj: Čvrsto vjerovanje u Allaha, dželle še'nuh, Jednog i Jedinog Gospodara, ispovijedajući Mu jednoću u svim vidovima dobročinstva i pokornosti, i slijedeći Njegovu plemenitu knjigu Kur'an i sunnet-praksu, put Njegovog poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Islam se zasniva na činjenju ibadeta samo Uzvišenom Allahu, Jedinom, u potpunosti i bez imalo primjesa mnogoboštva, a ibadet je sve ono što Allah voli i sa čime je zadovoljan. Ibadet je sve čime se robovi približavaju svome Gospodaru, od djela i riječi, javnih i tajnih. Pod to ulazi cjelokupan islam, vjerovanje, dobročinstvo, klanjanje, padanje na ruku'u, sedždu, post, hadždž i dr. Ibadet je dova, strah, nada, pouzdanje, čežnja i strahopoštovanje, veličanje, poniznost i strepnja, pokajanje, traženje pomoći i utočišta, traženje onoga što je u stanju ispuniti samo Allah: nafaka, potomstvo, sreća, uspjeh i dr., zatim klanje i prinošenje žrtve, zavjetovanje, i svi drugi vidovi pokornosti i dobročinstva sa kojima se Allahovi robovi približavaju Njegovoj milosti i oprostu.

Drugi temelj: Potpuno ostavljanje svih vidova širka, mnogoboštva, idolatrije, suprotstavljanje tome, i ljubav i mržnja na tom principu. Ljubav prema onome ko se kloni širka, a to je svaki musliman na svijetu, pa makar bio i veliki grješnik, druge nacije, porijekla, i boje, sve dok je u okvirima islama, a mržnja prema onome ko čini širk, a to je svaki nemusliman – nevjernik na svijetu, pa makar činio djela dobročinstva, bio iste nacije, porijekla, i boje, sve dok ne uđe u okvire islama i postane jedan od muslimana.

Istovremeno islam ne zabranjuje činjenje dobročinstva nevjernicima, naročito bližoj rodbini i komšijama, sve dok ne iskažu otvoreno neprijateljstvo prema vjeri. Naprotiv, islam naređuje lijepo i prijatno ophođenje prema sljedbenicima drugih vjerskih pripadnosti kako bismo im omilili našu vjeru i potakli ih na razmišljanje o prelasku na islam, i tako bili uzrokom da se spase vječne patnje u Vatri, koja je pripremljena za sve koji ne budu sljedbenici islama.

Širk – mnogoboštvo je iskazivanje i upućivanje onoga što je svojstveno samo Allahu, dželle še'nuh, nekome drugom pored Njega, kao vjerovanje u nekoga drugog pored Allaha, smatranje da postoji neko drugi koji upravlja kosmosom, u čijim rukama je dobro i zlo, sudbina, opskrba, stvaranje i rastvaranje, oživljavanje i usmrćivanje, smatranje da neko pored Allaha poznaje gajb – nevidljivi svijet, ono što je bilo i što će biti.

Širk je smatranje da Allah ima sudruga, i da neko drugi zaslužuje da bude obožavan pored Njega ili sa Njim, kao da se neko drugi veliča i slavi, ili moli za pomoć i otklanjanje nedaća, da se traži šefa'at – posredništvo i zauzimanje kod Allaha od nekoga od stvorenja, da se nekom drugom pada na sedždu i ruku’, ili zavjetuje, ili pokorava, i drugi vidovi širka koje je teško pobrojati.

Rekao je Uzvišeni Allah: “Allah, doista, neće oprostiti da mu se širk učini, a oprostit će sve mimo toga kome On hoće! A onaj ko drugog Allahu pridružuje, on čini potvoru i grijeh veliki!” (En-Nisa’, 48.)

Primjeri velikog širka i nevjerstva koji su prisutni kod velikog broja ljudi danas: Upućivanje dove (molbe) Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, evlijama, šejhovima, turbetima, traženje od njih šefa’ata, pomoći, i otklanjanje nedaća i nevolja, pravljenje sihra, smatranje da neko posjeduje znanje o gajbu – nevidljivom svjetu, proricanje sudbine, gatanje, psovanje Allaha, psovanje Poslanika, psovanje vjere, ismijavanje i izigravanje svetinja vjere ili nekih šerijatskih propisa, smatranje da šerijat nije pogodan za ovo vrijeme, ili da je neki od demokratskih, laičkih i drugih zakona bolji i prilagođeniji za ljude od šerijata, potpomaganje nemuslimana protiv muslimana, islamofobija, ostavljanje i okretanje od vjere, nevjerovanje u Sudnji dan, proživljenje, Džennet i Džehennem, i drugo što je u suprotnosti sa čistim islamskim vjerovanjem.

Molimo Allaha, dželle še'nuh, da nas opskrbi čistoćom vjerovanja i ljepotom slijeđenja Kur'ana i sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Add comment

BLISTAVI DOM – Vaša sigurnost i povjerenje su naš emanet!

Highlight option

Turn on the "highlight" option for any widget, to get an alternative styling like this. You can change the colors for highlighted widgets in the theme options. See more examples below.

Advertisement

Small ads

Flickr

  • Circé du soir au matin
  • misery
  • rabbit
  • addicted
  • fears train
  • peace is the only way
  • peace, love & sandy feet
  • long range for Joe B.
  • Motif fusion

Social Widget

Collaboratively harness market-driven processes whereas resource-leveling internal or "organic" sources.

ThemeForest

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.