DAJEM SVOJ GLAS ZA..........

Sve vezano za politicku scenu

Moderator/ica: Aaly

Avatar
fila
V.I.P
V.I.P
Postovi: 103
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: CH
Kontakt:

PostPostao/la fila » čet ruj 25, 2008 10:28 pm

Sto se Komsica tice on je obicni cetnicki agent kao i Silajdzic, Tihic, Dodik itd. a moze se hvaliti svojim zlatnim ljiljanom koliko hoce. Sta ti vrijedi zlatni ljiljan ako razbijas Bosnu?
Dragi pridorac evo ti blog od zlatnog Ljiljana komsica pa mu to reci u oci a ne ovde da se ovako ponasas.

http://zeljkokomsic.blogger.ba/
Allahu, oprosti mi, smiluj mi se, uputi me, sačuvaj me, opskrbi me.

http://dl7.glitter-graphics.net/pub/709 ... lrwztk.jpg

NIJO
Forum manijak
Forum manijak
Postovi: 284
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Stuttgart

PostPostao/la NIJO » pet ruj 26, 2008 12:59 pm

Nijedna stranka nije nista uradila za kozarac pa nece ni ubuduce.Ako nije moglo 15 odbornika nesto napraviti (SDA)kako ce sada njih par.Recimo ako i NGI dobije jednoga nece ni oni nista napraviti.Treba biti realan jedini smo mi gradzani koji smo napravili Kozarac kakav je i koji cemo ga i dalje izgradzivati.Kasa sa novcom je kod srba ako Pavic pobjedi uz pomoc NGI onda postoji sansa dase nesto napravi u suprotnom nista.NGI je bila dobra ideja da ujedini dijasporu i da nas animira da glasamo.Nas koji smo prestali da glasam.Trebalo je u startu da se sve radi i sa ostalim povratnickim naseljima u Prijedoru.Dosadasnji rad NGI je mene razocarao ali ima ljudi kojima treba dati sansu jer oni mogu da NGI ustroje tako da bude sviju nas.Odstranite komunjare i ljubitelje agresorskih zastava takvi meni vjerujem i drugima netrebaju.O broju registrovanih glasaca nebih ali je upitan.Zato svi koji ste aktivisti NGI na telefon i zovite familiju da daju glas svabi .Neka prodze a necemo nista ni traziti da napravi za Kozarac.Samo da NGI ojaca do iducih izbora.Selam

Avatar
disica
Početnik
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la disica » sri lis 01, 2008 11:49 pm

ne znam kako ljudi koji nisu vidjeli rata mogu pljuvati po zlatnim ljiljanima
to je sramota narode
ko je da je ZLATNI LJILJAN JE
a vi ni pucanj culi niste
pustite ljude da glasaju z kog hoce
ionako su svi ti ljudi imali vlast na neki nacin i nisi uradili nista
pa i ti iz NGI su neki imali sansu da urade nesto
a nisu
i nece
sve su to suplje price
a mi mladi nemamo posla
obrazovanje je katastrofa
prestanite hvaliti NGI, jer ni ni oni nista uraditi nece
ganjaju dijasporu
a mi ostajemo ovdje
selam svima

Avatar
beny
Forum beg
Forum beg
Postovi: 164
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Camilova Hupina

PostPostao/la beny » čet lis 02, 2008 6:44 am

Znaci, sjedimo skrstenih ruku i vicimo jah, jah, ni ovako dugo ostati nece...... :cry: ...................


Grdna rano, uskocis kao padobranac na ovaj forum, bacis bombu i opet u ilegalu...........i nikom nista.................niko te ne poznaje i ne riskiras nista.
Mozes kritikovati koga hoces i bubati sta hoces, sta ko zna ko se krije iza tvoga nick-a...........
A sutra onim istim koje sada kritikujes mozes nesmetano pruziti ruku, jer oni ne znaju sta im ti pises iza ledja...............

Ali znaj jedno, ako si ti zadovoljan dosadasnjim stanjem, ima ljudi koji nisu i koji mozda nesto zele i promjeniti................zato pruzimo im sansu................
Rijec sjece glavu brze od najostrijeg maca........

Sandokan
Početnik
Početnik
Postovi: 10
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

NAZALOST

PostPostao/la Sandokan » čet lis 02, 2008 2:00 pm

Gledam sinoc akademiju visokoobrazovanih ljudi (cast izuzecima)tj,promociju NGI stranke i nemogu se oteti jednom dojmu a to je da u nemogucnosti da odrade bilo sta za narod svaljuju teret na druge,trece itd.

Glavni protivnik NGI su bosnjacke partije a srpski blok u sustini ne spomenise ni u jednom kontekstu.Sta je to ?Demokratska sala na racun kozarcana?
Prozivaju velike stranke da kupuju ljude za Spomen obiljezeje u Krkicima za 50 000 KM,100 000 KM za bonicu paketi,nasipanje itd.

Sve je to doslo u Kozarac gospodo iz NGI nije u tudje djepove,izvadite vi malo ili zrno za mjesto bice nam svima bolje.
Srami te se !!!!!!!

Avatar
beny
Forum beg
Forum beg
Postovi: 164
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Camilova Hupina

PostPostao/la beny » čet lis 02, 2008 4:40 pm

Nisam gledao sinoc tu ''akademiju'' visokoobrazovanih ljudi iz NGI (izgleda da je po nekima danas grijeh biti visokoobrazovan ) pa se onako zapitah :

Ma sta sta se to desilo na toj promociji?

Sta ta vise stranka NGI hoce?


Zasto i oni ne idu da cjepaju plakate drugih stranaka kao i ostali?

Zasto od onih silnih stotina i desetina maraka / eura koje jedva sakupiste za nekakav normalan rad, taj vas ''ogromni'' budzet jedva dostojan za rad sahovskog kluba iz Gornjih Mackovaca (nek mi oproste sahisti), zasto ne asfaltirate barem glavnu ulicu kroz Kozarac, a ako jos koja marka preostane pod hitno rijesite problem vodosnabdjevanja u Kozarcu.).

I uostalom zasto svojim brojnim odbornicima u Opstini (koji jos nisu ni izabrani) ne ispravite sve nepravde koje su nam zadnjih godina nanesene?

Zasto.......ha ....zasto? :x

Sta cekate, zasto ne uradite sve ono sto su drugi popustili proteklih godina ili nisu mogli da urade?

Sta, ama necu nista da cujem, sta je mene briga sto postojite samo par mjeseci...... :evil: .....Ja hocu rezultate odmah..sada...... :twisted: ....

Inace necu glasati na ovim izborima (ono nisam glasao ni na onim prije, ali sta ima veze). :x
A jos ona srpska zastava sto ste je stavili, ah to vam tek ne mogu oprostiti, iako nisam propustio ni jednog od pjevaca iz Srbije koji je tokom ljeta gostovao u carsiji, a Ceca mi cijeli dan ''peva'' u kuci........jes da je cetnikinja al' dobro peva......... Pa dobro, nekad mi i kum Savo navrati , valj'o mi je u logoru, donio mi par puta malo kruha, mada neki kazu da je ubio neke nase, al ja nista ne vjerujem, on je bas fin co'jek, ne bi on nikada.........

Ma dobar sam ja covjek, prepostio sam haman cijeli Ramazan, mada me od juce malo glava boli, dobro smo se ponapijali sinoc , znas kako je to, mjesec dana nisam nista popio...........


Eto , uglavnom vi tamo iz Stranke, sram da vas bude za sve ono sto jos niste mogli uraditi za nas, a mi cemo sve uciniti da nista i ne uradite, jer .....ma znas sta.............dobro je nama ovako.............

P.S. Svaka slicnost sa stvarnom situacijom ili osobama je nenamjerna....... :roll:
Rijec sjece glavu brze od najostrijeg maca........

Avatar
svabo
Glavni i odgovorni
Glavni i odgovorni
Postovi: 639
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Kozarac
Kontakt:

PostPostao/la svabo » čet lis 02, 2008 10:04 pm

11. Među vama je bilo onih koji su iznosili potvoru. Vi ne smatrajte to nekim zlom po vas; ne, to je dobro po vas. Svaki od njih biće kažnjen prema grijehu koji je zaslužio, a onoga od njih koji je to najviše činio čeka patnja velika.

12. Zašto, čim ste to čuli, nisu vjernici i vjernice jedni o drugima dobro pomislili i rekli: "Ovo je očita potvora!"

13. Zašto nisu četvoricu svjedoka doveli? A pošto svjedoke nisu doveli, oni su onda kod Allaha lažljivci.

14. A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti Njegove i na ovome i na onome svijetu, već bi vas stigla teška kazna zbog onoga u što ste se upustili

15. kad ste to jezicima svojim prepričavati stali i kad ste na sva usta govorili ono o čemu niste ništa znali, a vi ste to sitnicom smatrali, ali je ono Allahu krupno.

16. Zašto niste, čim ste to čuli, rekli: "Ne dolikuje nam da o tome govorimo, hvaljen neka si Ti! To je velika potvora!"

17. Allah vam naređuje da više nikad tako nešto ne ponovite, ako ste vjernici,

18. i Allah vam propise objašnjava; a Allah sve zna i mudar je.

19. One koji vole da se o vjernicama šire bestidne glasine čeka teška kazna i na ovome i na onome svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate.

An-Nur (Svjetlost)
"Svi se Allahovog uzeta cvrsto drzite i niposto se ne razdvajajte."

Avatar
disica
Početnik
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la disica » čet lis 02, 2008 11:27 pm

ono sto NIKAD ne treba prljati politikom je nasa cista vjera,tj.jedino to pustite na miru!!! citiranje ajeta na politickom skupu se ne treba dopustiti ama bas nikome.a da li ste vi u stranci toliko cisti da se ti ajeti, stavise, ne odnose na vas!!!!vi niste pricali o drugima??? da,istina, Allah zna najbolje!! borite se svim sredstvima,ali ne dirajte u ono sveto,ni sa najboljom namjerom jer politika nema nista sa vjerom!!! svaki put kad su vjeru uvukli u politiku,lose se zavrsilo!!ne igrajte na vjerske osjecaje ljudi!!!
Islam je nesto sto se ne smije mijesati u stavri koje su ponekad jako ruzne i prljave kao sto je politika!!! Selam

Avatar
svabo
Glavni i odgovorni
Glavni i odgovorni
Postovi: 639
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Kozarac
Kontakt:

PostPostao/la svabo » čet lis 02, 2008 11:31 pm

Draga Adisa, ti vjeru dozivljavaj na svoj nacin, a ja cu na svoj, kao i politiku...
"Svi se Allahovog uzeta cvrsto drzite i niposto se ne razdvajajte."

Avatar
svabo
Glavni i odgovorni
Glavni i odgovorni
Postovi: 639
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Kozarac
Kontakt:

PostPostao/la svabo » čet lis 02, 2008 11:33 pm

Koncepcija ljudskog života, kako je islam poima, zasniva se na skladu tijela i duha. Islam nije samo vjerovanje u Allaha ili izvršavanje pobožnih obreda, već je to čvrsto povezani sistem kojim se određuju sve pojedinosti iz našeg individualnog i zajedničkog života. Drugim riječima, islam je i vjerovanje, i etika i savršeni zakon.

Islam predstavlja jasan i savršen put, utemeljen na propisima i uputstvima koja se odnose na životna pitanja, pojedinca, porodice i zajednice na lokalnom i širem planu.

Islam se proteže na sve segmente ljudskog života zbog čega ne prihvata da bude neutjecajan ili da bude sluga drugim filozofijama i ideologijama.

Islam odbija biti bilo što drugo do ono što se slijedi i kome se služi. Ukoliko politiku razumijemo kao nauku o javnom, državnom životu i njegovom upravljanju, onda je sasvim prirodno da se ostvari vrlo uska veza između islama i politike. Svoditi islam samo na obred reduciranje je njegove sveobuhvatnosti i ravno je njegovoj indoktrinaciji i izdaji.

Dekadenca islama otpočela je onda kada je vjera izgubila društvenu dimenziju. Ta vatrena parola; 'Podaj caru carevo, a Bogu Božije', pretvorena je u lažni slogan koji odvaja vjeru od zajednice i vjeru pretvara u privatnu stvar i tako omogućuje političkim upravljačima da vladaju bez Boga.

Umjesto religije u jednog transcedentalonog Boga javlja se religija sredstava, koja je, po Garodiju, napravila novi politeizam i nova sujevjerja, pretvarajući nauku u scientizam, tehniku u tehnokratiju, politiku u materijalizam.

Zapad, kao paradigma civiliziranog svijeta približio se tome. Njegova prava religija je slijepa vjera u skrivenog boga: rast, tj. da se proizvodi što više, sve brže, bilo šta; korisno, nekorisno, ili čak ubojito kao što je oružje koje predstavlja najrentabilniju industriju.

Taj skriveni bog je okrutan bog; on zahtijeva ljudske žrtve.

Nazadovanje islamskog svijeta u zadnjih nekoliko stoljeća prouzrokovano je, uz ostalo, povlačenjem i ograđivanjem od društvenih i svjetskih političkih procesa. Svi kasniji napori ka radikalnijem osavremenjivanju pristupa islamskoj ideji tendenciozno je karakterizirano kao politiziranje islama.

Orijentalisti 19. stoljeća učinili su zapadnjačku svijest osjetljivom na ideju o političkoj religiji na strukturu u kojoj se islam i politika udružuju, pretvarajući islam u agresivnu, polemičku, ekspolozivnu silu.

Strah od pokretačke snage koju islam poprima kada, u tragičnim momentima poprima akcenat odbrane, borbe, prepirke, jedan od najsnažnijih akcenata u historiji, uvjetovao je poimanje političkog islama kao povratne prijetnje, a pojam političke religije kao historijske strukture islamskog porijekla.

No, bez obzira na takve konstatacije povlačenje crte između politike i islama nezamislivo je i nedopustivo.

Utoliko prije što je samo ovakav islam produktivan jer tretira pitanja ummeta u najšrem smislu riječi, oslobađa ga od svakog stranog utjecaja i usmjerava ga, na planu duhovnih i materijalnih aktivnosti ka željenom cilju.

Upotrebom sintagme 'politčki islam' od strane nekih krugova i na Istoku i Zapadu, na latentan način želi se odvratiti muslimane od pravog sadržaja islama i od iskrenih misionara koji pozivaju potpunom islamu.

Jedan od osnovnih faktora koji čine da musliman bude stalno političan je taj što vjera traži od njega da ne živi samo za sebe, ne vodeći računa o problemima i interesima drugih. U hadisima Allahovog poslanika, s.a.v.s, eksplicite se naređuje zanimanje za stanje drugih muslimana, u protivnom on će biti lišen Allahovog i Vjerovjesnikovog okrilja.

Islam od muslimana, takođe, traži da ne bude nijemi posmatrač pred nepravdom i nepravilnostima bilo koje vrste. On mora raditi na njihovom suzbijanju onako kako je Poslanik, s.a.v.s, naložio, služeći se metodom sile, dijaloga ili intimnim prezirom, što je, kako stoji u hadisu, stepen najslabijeg vjerovanja.

Imam Ibn Kajjim prenosi da je imam Ebul-Vefa b. Ukajl el-Hanbel rekao: 'Politika je čin pomoću kojeg su ljudi bliže miru, a dalje od rata, dokle god se ne protivi šerijatu'.

Ibn Kajjim napominje da 'pravedna politika nije protivna onome o čemu govori šerijat, već je u skladu s njim, štaviše, ona je jedan od njegovih sastavnih dijelova. Mi je nazivamo politikom prema našoj terminologiji, a u stvari to je pravda Allaha, dž.š, i Njegovog Poslanika, s.a.v.s.'

Bit politike, gledano kroz prizmu islama, je da bude u funkciji velike religiozne potrebe ”“ obezbijediti mir i blagostanje, izvesti čovjeka na pravi put i pomoći da se tim putem širi islam.

Po Ibn Haldunu, nemoguće je ostvariti političko-religioznu povezanost ukoliko se religiozna propaganda ne oslanja na političku vlast. Er-Razi, takođe, insistira na socijalno-političkom aspektu Allahovog zakona kao uvjetu za ostvaranje ljudskog poziva i sreće.

Imam Gazali rekao je: 'Ovaj svijet je njiva budućeg svijeta, te vjera nije potpuna bez ovog svijeta. Vlast i vjera su harmonični, vjera je temelj, a vlast je čuvar; ono što nema temelja sruši se, a ono što nema čuvara biva protraćeno'.

Pogledamo li život Poslanika, s.a.v.s, kroz 23 godine poslaničke misije vidjećemo da on obuhvata sve njegove vidove. Pored poslaničke zadaće i privatnih obaveza, bio je i politički vođa, utemeljitelj islamske države, njen diplomata, međunarodni pregovarač...

Bio je angažiran u svim sferama ovozemnog života. Poslanika, s.a.v.s, su na ovom putu slijedili hulefair-rašidin, a kasnije i mnogi iz generacije zdrave tradicije (selefus-salihin) vodeći ummet na osnovama pravde i dobročinstva.

Međutim, ljudi naših krajeva, pa i u islamskom svijetu, krajem prošlog i tokom ovog stoljeća osjećaju odbojnost prema politici i svemu što je vezano za nju, posebno nakon što je makijavelistička filozofija postala model u politici i političkom nadmetanju.

Ovakva apolitičnost rezultat je dugogodišnje trpnje zbog nedolične politike i političara, bilo da se radi o kolonijalističkoj ili politici vladara izdajnika, nasilnika i svih onih koji su ih služili i pomagali na tom putu.

Protivnici islamske misli i islamskih pokreta iskoristili su odbojnost narodnih masa prema politici okarakteriziravši kasnije svaku težnju i nastojanje na planu afirmacije univerzalnog islama, 'političkim islamom'.

Na tom putu izdašno ih je, vjerovatno nesvjesno, pomagala retrogradna svijest i stavovi jednog dijela uleme, koji su govorili da je demokratija, kao preduslov valjane politike, kufr (bezvjerstvo), nalazeći za to podlogu u značenju demokratije kao vladavine naroda nad narodom, čime se navodno potiskuje vladavina Allahovih, dž.š, zakona.

Sa stanovišta islama pozivi u demokratiju ne znače odbacivanje Allahovog, dž.š, vođstva. To je odbacivanje neograničene diktature, odbacivanje samovoljnog upravljanja narodom, vladara tiranina i silnika.

Pojam demokratije, takođe, podrazumijeva pravo naroda da bira svoje vladare na način koji je prihvatljiv za njih, da traži od njih odgovornost za postupke, da odbija njihova naređenja ukoliko su u koliziji sa univerzalnim načelima islama, zatim, da narod ima pravo da ih ukloni kada zastrane ili se osile ili ako ignorišu savjete i upozorenja, a da ne budu zbog toga pozivani na odgovornost ili kaznu.

Musliman koji propagira demokratiju, propagira je isključivo kao oblik vladavine koji otjelovljuje islamske političke principe ”“ u izboru vladara, određivanju savjetodavnog tijela (šure), opominjanju (nasiha), naređivanju dobra i odvraćanju od zla, zatim, borbi protiv tiranije, odbijanju onog što je grijeh, a naročito ako vodi 'otvorenom nevjerstvu...'

Takođe, ne stoji argument da demokratija uvijek počiva na vladavini većine.

Glasanju nema mjesta kada su u pitanju šerijatom jasno precizirane odredbe i temeljne stvari vjere, te ono što je na osnovu vjere poznato kao nužno. Glasati se može u stvarima idžtihada koje dopuštaju mogućnost više mišljenja.

U prirodi ljudi je da se razilaze, kao kada je u pitanju izbor jednog od kandidata na bilo koji položaj, ili donošenje zakona koji reguliše djelatnost prometa i komunikacija, ili sistem gradnje trgovačkih, zanatskih radnji ili bolnice, ili nešto osim toga što ulazi u područje koje učenjaci fikha nazivaju maslehatul mursele.

Glasati se može i kada se radi o donošenju odluke o objavi ili prestanku rata, te o obaveznosti ili dokidanju određenih poreza, proglašavanju vanrednog stanja, ograničavanju mandata predsjednika države, dozvoljavanju ili nedozvoljavanju njegovog ponovnog izbora i do kada, itd, itd...

Po logici stvari, u slučaju dilema i glasanja o navedenim stvarima i islam daje prednost većini. Za ovaj stav nalazimo potkrepu u hadisu Allahova poslanika, s.a.v.s, kada je rekao Ebu Bekru i Omeru, r.a: 'Kada biste se vas dvojica složili u nekom stavu, ja vam se ne bih protivio.'

Islam se ne solidariše sa kršćanskom teorijom da je svaka vlast od boga. Vrhovna vlast u pravilu pripada Allahu, a on je dodjeljuje kome hoće. 'Reci: O Allahu koji svu vlast imaš, Ti vlast kome hoćeš daješ, a od koga hoćeš oduzimaš je; Ti koga hoćeš uzvisuješ, a koga hoćeš ponizuješ; u Tvojoj ruci je svako dobro, Ti uistinu sve možeš'. 'On čini da jedni druge smjenjujete i On vas po položajima jedne iznad drugih uzdiže da bi vas iskušao u onome što vam daje'.

Znači, vlast nije data čovjeku u posjed, on je koristi samo kao Allahov, dž.š, zastupnik (halifa), koji bi morao uskladiti svoje ponašanje u skladu sa voljom svoga Gospodara.

Oblik vladavine ovisi o okolnostima i volji naroda. Allahu je svejedno da li je to monarhija ili oligarhija, udružena vladavina ili neki drugi oblik državnog uređenja.

Ono što je primarno, sa stanovišta islama, je da se provodi pravda i da postoji istinska briga za dobrobit naroda. Osnovna zadaća vlasti sastoji se u zalogu povjerenja. Njena dužnost je da služi narodu, njeni funkcioneri treba da budu sluge naroda.

Nije dovoljno svim sredstvima proklamovati demokratiju dok ona izdiše, razvija se u zatvorima i raspiruje batinama, te dok se čudnim propisima sputavaju intelektualci i svi koji slobodno misle. Vladaru se ne smije reći 'zašto', a kamo li 'ne'.

Neki islamisti će prigovoriti kako je demokratija produkt kršćanskog civilizacijskog povijesng kruga.

Ako pratimo ekspanzionistički razvoj islama iz prvog stoljeća njegova postojanja, vidjećemo da se rezultati takvog fascinantnog razvoja kriju u integrirajućoj spremnosti islama sa ranijim kulturama čime je izgrađena izvanredna stvaralačka sinteza zbog čega su se milioni ljudi različitih religija prepoznali u islamu.

Želi li se kozmopolitska ideja islama ponovo vratiti u život i postati respektabilnim faktorom na svjetskom planu, to ne može uspjeti idući natraške, oslanjajući se i gledajući samo u prošlost. Iz položaja inferiornost izbaviće je kreativni duh novih generacija, koje će pravilnom razradom životnih pitanja ponuditi nova rješenja.

Na tom putu ne treba se stidjeti pozajmljivati korisne ideje od drugih, metode i organizaciju, dokle god se to ne suprotstavlja jasnom tekstu i postojanim šerijatskim propisima.

Preuzeto pozitivno iskustvo, dužni smo modifikovati, dopunjavati i usavršavati na matrici islama, dati mu našeg duha i osloboditi ga prvobitne osobenosti.

Ako pogledamo, primjerice, izborni sistem nekih zapadnih zemalja, nećemo u zlatnom dobu islama naći sličnu praksu. Ali, ako se pozabavimo suštinom ovog sistema glasanja, to je, sa stanovišta islama, svjedočenje (šehada) o valjanosti kandidata.

Glasač je poput svjedoka dužan ispunjavati propisane uvjete od kojih je na posebnom mjestu pravednost. Onaj ko posvjedoči za nekog ko nije dobar, da je dobar, učinio je veliki grijeh svjedočenja neistine, koji Kur'an uspoređuje sa mnogoboštvom (širk), rekavši: 'Pa budite što dalje od kumira poganih, izbjegavajte što više govor neistine.'

Ukoliko neko svjedoči o valjanosti nekog kandidata samo zbog toga što je on njegov bližnji, ili iz njegovog mjesta, ili zbog lične koristi koju očekuje od njega, taj je postupio suprotno imperativu Uzvišenog Allaha, dž.š. 'I svjedočenje Allaha radi obavite.'

Ko izostane od obaveze glasanja, tako da neko ko je dostojan i povjerljiv izgubi, a većinom glasova pobijedi onaj koji to ne zaslužuje, koji nije od čvrstih i pouzdanih, uskratio je ummetu toliko potrebno svjedočenje.

Uzvišeni je rekao: 'Svjedoci treba na svaki poziv da se odazovu.' 'I ne uskratite svjedočenje, ko ga uskrati, srce njegovo će biti griješno.'

U tom smislu o svojstvima kandidata govori se sa opravdanim razlogom. Dodajući ove novine i smjernice izbornom sistemu, mi činimo na kraju taj sistem islamskim, iako je u osnovi preuzet od drugih.

U cilju postizanja što pravednije ili današnjim žargonom kazano, što demokratskije vlasti, bitno je spomenuti još dvije odrednice koje čine da vlast u savremenim uslovima bude pravedna, a to su savjetovanje (šura) i politički pluralizam. Predstavnici muslimana, a posebno politički, dužni su poštovati princip konsultativnog vijeća (šure), kako bi se u što manjoj mjeri griješilo u rukovođenju i kako bi greške muslimanskih čelnika imale što manje posljedice za narod.

Komentarišući 50. ajet sure Alu Imran, u kojem se ističe obaveznost šure, Ali ibn ebi Talib, r.a, rekao je: 'Dogovarati se sa 'ljudima mišljenja', a zatim ih slijediti'.

Dakle, i zvršna i zakonodavna islamska vlast mora se zasnivati na temelju dogovaranja i savjetovanja. Oni, čiji savjet, iz bilo kojeg razloga, nije mogao biti usvojen, treba da se slože sa ostalima.

Odluka većine, pa čak i jednoglasne, nema nikakve vrijednosti ukoliko je u suprotnosti s propisima Kur'ana. Takvu odluku vladar mora odbaciti.

Poslanik, s.a.v.s, često se savjetovao. Jedan njegov prisni prijatelj pripovijeda: 'Nikada nisam vidio da neko tako često pita za savjet kao što je to on (Poslanik, s.a.v.s,) radio.'

Muhammed, s.a.v.s, je, takođe, jednom prilikom rekao: 'Da sam mogao nekoga imenovati poglavarom, a da ne pitam muslimane za savjet, izabrao bih Abdulllaha b. Mes'uda'. Respektovanje drugog mišljenja eliminiše samovolju koja se u većini slučajeva pretvara u diktaturu i tiraniju.

Efektna barijera diktaturi je politički pluralizam. Iako neki islamski teoretičari osporavaju postojanje višestranačja u islamskoj državi, renomirani vjerski autoritet današnjice dr. Jusuf Kardavi zastupa suprotan stav: 'Nema šerijatske zapreke za postojanje više od jedne političke partije.

Å taviše, pluralizam je u današnje vrijeme nužnost, jer predstavlja sigurnosni ventil koji osigurava od apsolutističke vladavine neke osobe ili određene grupe, od njene dominacije nad ostalim ljudima, samovoljnog postupanja sa drugima, te nepostojanja bilo koje snage koja može da joj kaže: NE ili ZAÅ TO'

U jednom hadisu stoji: 'Kada vidiš moj ummet kako se boji silniku reći: Silniče! Udalji se od njih.'

U drugom hadisu se kaže: 'Kada ljudi vide silnika, pa mu se ne suprotstave, ubrzo će ih sve zadesiti kazna od Allaha.'

Politički pluralizam ne smije biti prožet samo borbom za vlast, on je radi političkog nadmetanja kako bi se u mnoštvu ideja i programa došlo do najboljih rješenja. Višestranačje u islamu treba razumjeti kao pluralizam mezheba u fikhu. Oni su poput partije koja slijedi određene ideje za koje su njeni članovi ubijeđeni da su najbolje. To ne znači nipodaštavanje drugih, kao što ni pripadnost pojedinca ili skupine nekom savezu ili partiji ne anulira njegovu pripadnost i odanost vjeri i državi.

Ali b. Ebi Talib tolerisao je postojanje stranke koja je imala suprotan stav u odnosu na njegovu politiku. U svojim kritikama išli su do te mjere da su ga optuživali za otpadništvo od vjere iako je bio među prvima koji su primili islam. To su bile haridžije koje su predstavljale čak i naoružanu opoziciju.

Nerealno je kada neke partije nastoje zadržati odnosno ostvariti ekskluzivno pravo na predstavljanje naroda i istine, a svakoj, kasnije nastaloj partiji se osporava pravo postojanja. U islamskom političkom promišljanju cilj ne opravdava sredstvo.

Politička borba mora biti moralna i humana s krajnjim ciljem dobra za narod i državu. Nažalost, mnogi pokreti i partije u svijetu i kod nas ne posjeduju tu ideološku dimenziju koja ih štiti od iskrivljenosti i licemjerstva i svega što je prisutno na današnjoj političkoj sceni.

Interesi naroda zamjenjuju se interesima same partije, da bi se, na kraju, sve svelo na borbu za lične interese partijskih lidera. Tako, problemi nacije postaju dobitne karte na tržištu, a jučerašnji neprijatelji postaju današnji prijatelji, i obratno. I sve tako ide dok ne ostane ništa od ideologija tih pokreta osim lažnih i falsifikovanih naziva i parola.

To je ono što se odigrava na terenu ljudskim umovima postavljenih zakona i sistema, i to otkriva tajnu njihovog brzog 'uspjeha' da se domognu vlasti.

Cijela kur'anska objava je integristička na način da gleda muslimana kao moralnu osobu koja sve vrijeme treba misliti i djelovati u neograničenom teocentričnom maniru, a po svom karakteru i kao građanin države. Islam posjeduje čovjeka u njegovoj kompletnosti.

Na kraju, možemo reći da je osnovna zadaća demokratije, omogućiti ljudima da slobodno izaberu one koji će ih voditi i zastupati u oblasti politike, te da im se ne nametne vladar ili sistem koji oni ne žele.

Demokratija je ta koja omogućuje ljudima odgovornosti od vladara kada pogriješe, kao i potpunu izjednačenost vladara i podanika pred zakonom. Istinska demokratija omogućuje narodu da se opredjeli za kulturne, ekonomske, političke i druge programe koji odražavaju njihove stvarne interese, a ne za one koji im se nametnu i zbog kojih, ukoliko ih ne prihvate, bivaju proganjani kao primjer drugima.

Za ostvarenje ovih ciljeva čovječanstvo je našlo prave forme: izbori, referendum, pravo većine, partijski pluralizam, opoziciono djelovanje, sloboda štampe, neovisnost sudova i sl.

Poslanik, s.a.v.s, rekao je: 'Vaše najbolje vođe su oni koje vi volite i koji vas vole, koje vi blagosiljate i koji blagosiljaju vas. A vaše najgore vođe su oni koje vi mrzite i koji vas mrze, koje proklinjete i koji vas proklinju'.
"Svi se Allahovog uzeta cvrsto drzite i niposto se ne razdvajajte."

Avatar
disica
Početnik
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la disica » čet lis 02, 2008 11:41 pm

ja pricam o bosanskohercegovackoj politici koja je jako isprljana zlim jezicima!!! u takvu politiku ne treba mjesati nesto cisto kao sto je nas Islam!! Islam treba siriti, ali ne na politiziran nacin!!! selam

Avatar
AdnanSDP
Početnik
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la AdnanSDP » pet lis 03, 2008 8:19 am

Kao sto mi vidiite iz nadimka ja cu moj glas dati za SDP i Seada Jakupovica. Ubjedjen sam da je on jedini politicar koji je nesto uradio za narod. Mnogi ga Kozarcani i poznaju.

A za prijedorcana ako nazivas Komsica cetnikom koji nam svima kaze da se RS nece moci u dogledno vrijeme ukinuti i ne maze nam oci sa ukidanjem entitea kao neki drugi. Haris Silajdzic pred svake izbore govori kako ce ukinuti RS pa jos nista nije uradio na tom planu. On je za mene veci cetnik sto laze i obmanjuje narod.


I Bosnjaci shvatite da nam neprijatelj lezi u SNSD, DNS, SRS, SDS i ostalim pro srpskum strankama.


A NGI zelim svu srecu i uspjeh na narednim izborima sve su to ljudi iz naroda.

cercek
Kozaracki Forumas
Kozaracki Forumas
Postovi: 56
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la cercek » pet lis 03, 2008 2:44 pm

U idealnim uslovima morali bi birati izmedju kandidata koji bi nas uvjeravali da je njihov program(partijski)najbolji za nasu zajednicu.Kad kazem idealnim uslovima mislim izmedju ostalog i na to da smo svi odgojeni u skladu sa islamskim moralom,u tom slucaju ne bi se ovdje na ovom i drugim forumima pitati treba li glasati ili ne treba i raspravljati oko toga.Realno i objektivno govoreci mi smo daleko od toga,cak i ono sto treba da nas stimulise da izvrsimo nasu gradjansku duznost koristi se kao argument za neglasanje.Neko ovdje spomenu neprijatelje i navede koji su,ja se ne bih sluzio takvim kvalifikacijama vec bih poceo od nas samih,
htjeli mi to ili ne htjeli sami sebi priznati za vecinu problema sa kojima se susrecemo moramo zahvaliti sami sebi i nasem NEJEDINSTVU.

Satko
V.I.P
V.I.P
Postovi: 726
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am
Lokacija: Planeta
Kontakt:

PostPostao/la Satko » sub lis 04, 2008 8:03 am

Slazem se, Cercek. I nasi silni lideri, bilo da se radi o nivou drzave, ili ovi lokalni (kao i nas narod), ne vide visu sliku. A i ako je vide, podredjuju je vlastitom interesu.

Bosnjaci, ni oni u Federaciji, a sigurno ne Bosnjaci u RS-u, nisu u situaciji da se takmice i dijele. A ako se vec i takmice, kao danas kada im je vazno ko ce koliko stolica lapiti (od trecine koja nam je ostala), i onda bi morali znati da ce i ti izbori proci, da cemo se sretati na pijacama, u 'nasim' lokalima, na 'nasim' koncertima i 'nasim' turnirima, a da ce nam svima zajedno, udruzeno, kao i 1992. jahati na ledjima jedna, jedinstvena ideologija za koju smo svi, bas svi, potpuno isti.

U tome ostajemo jedinstveni, htjeli mi to ili ne...

Selam Kozarac
"Ima Bosne, beglerbeze i Bosnjana u njoj! Bili su prije vas i, ako Bog da, bit ce i poslije vas!" - Husein beg Gradascevic

"Ovako nesto je trebalo dozivjeti ali je jos bolje ovako nesto prezivjeti!"-dr. Eso Sadikovic, logor Omarska

cercek
Kozaracki Forumas
Kozaracki Forumas
Postovi: 56
Pridružen/a: čet sij 01, 1970 1:00 am

PostPostao/la cercek » sub lis 04, 2008 3:40 pm

Ne ulazeci dublje u razloge nase podjeljenosti,niti analizirajuci nase nagone da se po svaku cijenu moramo podjeliti po bilo kojoj osnovi samo cu se malo osvrnuti na ideologiju,kako je Satko nazva,jahanja po nasim ledjima.Ta i takva ideologija uzrok nasega nestajanja sa moje i vase babovine je jedinstvena i monolitna u svojim ciljevima,ali nije nepobjediva,postoje mnogobrojna pravna i demokratska sredstva da joj se odupremo.Ovom prilikom jos jednom apelujem na sviju nas da se organizujemo,ma gdje bili mozemo ucinti nesto korisno i prkosno.
Nasi jahaci i nisu tako vrsni djokeji da mogu ukrotiti Bosanske sarce.
Imam ja i konkretnih prijedloga,ima li zainteresovanih?


Natrag na “Politika”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 17 gostiju.