Kozarac.ba

Coca-cola i Pepsi ćute o otrovnim i kancerogenim hemikalijama

“Coca Cola” i “Pepsi ” ne žele da identifikuju i javno navedu toksične i kancerogene hemikalije koje se nalaze u njihovim proizvodima i lobiraju protiv usvajanja zakona koji to predviđaju.

Ove kompanije potrošile su gomile novca za lobiranje unutar grupa koje zagovaraju zakone kojima je predviđeno da se proizvođači bezalkoholnih i gaziranih pića odrede prema otrovnim hemikalijama u svojim proizvodima.

Kako piše “New York Times”, najnovija istraživanja objavljena u američkom stručnom časopisu za prevenciju pokazuju da je industrija gaziranih pića posljednjih pet godina velikim svotama pokušala da ućutka udruženja i grupe koje promovišu zdrav život. Autori studije, profesor na bostonskom univerzitetu Majkl Sigel i njegov student Danijel Eron, istražili su opširnu dokumentaciju i prepisku kompanija sa udruženjima koja promovišu zdravlje.

Oni su otkrili da “megakompanije” troše veliki novac da bi, bar privremeno, zaustavile sve što može da ugrozi njihove proizvode. Organizacija NAACP, jedna od najstarijih i najuticajnijih organizacija za ljudska prava u SAD, pokrenula je kampanju protiv proizvođača gaziranih pića koja izazivaju prekomjernu gojaznost, posebno među latinoameričkom i afroameričkom populacijom, te kod djece.

Otkriveno je da je “Coca cola” pokušala da zaustavi tu organizaciju prebacivši na njen račun više od milion dolara. Američko Udruženje dijabetičara primilo je od “Coca cole” donacije u iznosu od 140.000 dolara, američko Udruženje za bolesti srca 400.000 dolara, a Nacionalni institut za zdravlje dva miliona dolara mita da ne “talasaju” u vezi sa kompanijinim proizvodima. Sva tri prozvana udruženja, međutim, demantuju primanje mita i tvrde da im je novac doniran isključivo kako bi u saradnji sa tim kompanijama promovisali zdravlje. “Pepsi” je za par sedmica potrošila šest miliona dolara lobirajući unutar zdravstvenih udruženja.

Nakon što su podaci izašli u javnost, iz uprave kompanije poslali su saopštenje u kojem navode da je neutemeljeno prozivati “Pepsi” da svojim proizvodima podstiče prekomjerno debljanje, pošto su gazirana pića tek mali dio ponude iz asortimana.

“Coca cola” je tako na istraživanja kojima je pokušala osporiti vezu između gaziranih pića i gojaznosti potrošila stotinjak miliona dolara. Mediji navode da je gradonačelnik Filadelfije pokušao da zabrani prodaju gaziranih pića u tamošnjim dječijim bolnicama, nakon čega je industrija bezalkoholnih pića ponudila donaciju od deset miliona dolara.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.