Kozarac.ba

“Najvredniji resurs modernog kapitalizma su budale”

Jeste li se zapitali zašto je u Argentini na izborima pobijedio Mauricio Macri, koji je podijelio preko 100 000 otkaza, poskupio komunalne usluge i provodi politiku koju je vodio bivši predsjednik Carlos Menem?

 Usput, Mauricio Macri je otprilike nešto kao da Zdravko Mamić otputuje u SAD, završi ekonomski “plesni tečaj” u jednom od specijaliziranih američkih “sveučilišta” i vrati se s diplomom doktora ekonomskih znanosti, naravno, sa znanjem prosječnog polaznika srednje ekonomske škole iz vremena Stipe Šuvara. Tako je Macri od predsjednika kluba Boca Juniors postao predsjednik Argentine, što je sasvim normalno, obzirom da je Argentina, bez obzira na politiku predsjednice Cristine Fernández de Kirchner, uvijek bila i ostala kapitalistička zemlja.

Možda se netko čudi kako je mason i utjelovljenje korupcije Michel Temer u Brazilu stupio na dužnost predsjednika zemlje i provodi privatizaciju, dekretom je izmijenio zakon o radu, kojeg je liberalizirao i prilagodio tržištu? Nema potrebe, sve je lako objasniti, jer su najvažniji resurs kapitalizma budale.

Nedavno je bivši predsjednik Urugvaja, Jose Pepe Mujica, izjavio: “Zar netko misli da se revolucija može provesti sa 60 pari cipela u ormaru?”

“Glavni resurs modernog kapitalizma su budale”

“Motor suvremenog razvoja su neznanje i mračnjaštvo”, rekla analitičarka i sama poduzetnica iz Rusije, Tatjana Vojvodina.

Ona tvrdi da je čovječanstvo doseglo  maksimum svojih znanstvenih i tehnoloških kapaciteta još ‘60-ih, a nakon toga se u znanstvenom i tehnološkom sektoru nije dogodilo ništa radikalno. Da se razumijemo, inovacija je bilo i bit će ih, ali nisu radikalne kao onda i kada se društvo suočilo s novom vrstom problema.

Bilo je to vrijeme kada se, nakon što su zadovoljene osnovne potrebe velike većine ljudi, progresivni dio populacije suočio s novom stvarnošću, piše Tatjana Vojvodina za portal Sdelanounih.

“Prvi koji su iskoristiti ovu situaciju su bili biznismeni koji su poslovali na globalnoj razini”, kaže analitičarka, objašnjavajući “kako kapitalizam ne može opstati bez širenja i globalne tvrtke trebaju nova tržišta”.

Kapitalizam više ne zadovoljava nove potrebe, ali ih stvara i zatim vas uvjerava kako iz trebate ostvariti ili “osvojiti” pod svaku cijenu.

Dakle, mobilni operateri su stvorili potrebu da se stalno razgovara putem telefona, farmaceutske korporacije da konzumirate lijekove, a proizvođači odjeće da redovito mijenjate sadržaj u svom ormaru.

Lažne potrebe

Zatim se unaprijedio marketing, kojem je cilj stvoriti “lažne potrebe” i da nepotrebno učini “prijeko potrebnim”, samo kako bi se sve prodalo.

S druge strane postoje ljudi koji će kupiti sve što im se nudi, bez kritičkog razmišljanja. Razumni argumenti su ukinuti, a “nametanje potrebe” se provodi na emocionalnoj razini.

Neki smatraju kako će kapitalizam propasti upravo zbog toga što su banke i politička elita za sobom ostavili jadnu trulež. No, ova je teza upitna sve dok postoje budale, kako ih zove Tatjana Vojvodina.

“Trenutno svjedočimo procesu na globalnoj razini u kojem se stvaraju ljudi potpuno lišeni racionalne svijesti i znanstvenih spoznaja o svijetu, što je idealni potrošač”, kaže autorica članka, koja dodaje kako glavnu ulogu u tom procesu igraju televizija i drugi masovni  mediji, koji do maksimuma pokušavaju pojednostaviti sadržaj posla u kojem se stvara savršeni potrošač.

“Posljednje utočište suvremenog kapitalizma”

Prema analitičarki i poduzetnici, “mračnjaštvo i neznanje su posljednje utočište suvremenog kapitalizma, čime se stvaraju budale bez kojih moderno tržište ne može postojati”.

Što će se dogoditi u budućnosti, teško je predvidjeti.

“Suvremeni kapitalizam karakterizira sve moderne zapadne civilizacije, ali ne gleda u budućnost, nego se brine samo za trenutnu ekspanziju, koja se ostvaruje kroz ukupno zaglupljivanje populacije”, kaže stručnjakinja.

Dakle, jednadžba je jednostavna. Bilo koji poredak, socijalistički ili socijalno pravedniji ili osjetljivi se može lako srušiti, a sve što treba učiniti je uvjeriti ljude da će im upravo predstavnici neoliberalne elite osigurati stvari koje misle da trebaju posjedovati. To je slučaj s Argentinom, Brazilom, Venezuelom.

Naravno, nemojmo zaboraviti ni predizborna obećanja pokojnog hrvatskog predsjednika, dr. Franje Tuđmana, “kako ćemo imati punu hrvatsku lisnicu u hrvatskom džepu u hrvatsku strojnicu o hrvatskom ramenu”. Od predivnih obećanja nemamo ništa, osim nekoliko hrvatskih strojnica o hrvatskom ramenu u službi NATO pakta, te uglavnom prazne novčanike u gotovo poderanom hrvatskom džepu. Onih nekoliko postotaka elite, naravno, ne spadaju u ogromnu većinu “budala” koje su vjerovale i još uvijek vjeruju u laži elite i tako osiguravaju opstanak i širenje kapitalizma.

Da bi apsurd bio veći, rast osobne potrošnje uglavnom na gomilu nepotrebnih stvari, izuzmemo li one egzistencijalne, uzima se kao pozitivan makroekonomski pokazatelj i znak je “napretka” gospodarstva i društva općenito. Dakle, što je društvo gluplje ili, bolje rečeno, uspješnije zaglupljeno, istovremeno je “naprednije”.

FOTO – Redovi za novi iPhone u Torinu

Piše: N.Babic

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.