Kozarac.ba

8 novih aerodroma u regionu, Zagreb dominira

Region će ove godine postati bogatiji za niz infrastrukturnih objekata u vazdušnom prevozu. Po svemu, ipak, prednjači Hrvatska.

Do kraja godine u promet će biti puštena nova vazdušna luka Zagreb, kapaciteta pet miliona putnika, što je investicija vredna više od 330 miliona evra.

Ali, ove godine bi trebalo da počnu radovi i na aerodromu na Rabu. Iako je reč o realativno malom ostrvu u severnom Jadranu, najavljuje se da bi taj aerodrom trebalo da ima kapacitet od 200.000 putnika godišnje, što je na nivou Rijeke. U aerodrom na Rabu planirano je ulaganje do 60 miliona evra.

I dok Hrvatska već ima primat u vazdušnoj infrastrukturi s ukupno devet operativnih aerodroma – sedam međunarodnih, Aerodrom Brač i Mali Lošinj, region dosta zaostaje.

Slovenija ima dva ozbiljna uzletišta, BiH u Sarajevu i Mostaru (postoje uzletišta u Banjaluci i Tuzli), a Srbija zapravo samo Beograd iako se svako malo pokušava revitalizirati i Niš, a zanimljiv projekt je napravljen i u Kraljevu.

Crna Gora ima turističku vazdušnu luku u Tivtu i poslovnu u Podgorici. Makedonija je oba aerodroma , Skoplje i Ohrid, dala u koncesiju turskom operateru TAV-u.

Zanimljivo je da sve te zemlje planiraju ove godine krenu u nove investicije. Bosna i Hercegovina planira napraviti aerodrom u Bihaću, Srbija u Novom Sadu i Užicama, Makedonija u Štipu, a Crna Gora u Nikšiću.

Kako procenjuje portal Ex-Yu Aviation News, projekat u BiH biće opterećen hipotekom neuspeha aerodroma u Trebinju, u koju je uložen milionski iznos u izradu dokumentacije i konsultantske usluge, a godinama se nije krenulo s mrtve tačke.

Lokalne vlasti Bihaća planiraju da ulože milion evra u projekt, a očekuje se novac i od kantonalnih i državnih vlasti. Većinu novca ipak bi trebaolo da osigura strateški partner.

Govori se da bi to trebalo da bude investitor iz Turske.

Pokrajinska vlada Vojvodine želela bi postojeće sportsko-poljoprivredno uzletište u Novom Sadu da pretvori u komercijalni aerodrom koji bi služio, primarno, za čarter, teretne i niskobudžetne letove. No, kako je lokacija samo 70-ak kilometara udaljena od beogradskog aerodroma “Nikola Tesla”, postavlja se pitanje njegove prave svrsishodnosti.

Srbija planira primarno rda evitalizuje, uglavnom za istu svrhu kao i u Novom Sadu, uzletište u Užicu koje je, zbog tadašnje vojne namene, teško stradalo u NATO-ovim udarima 1999. godine. Procenjuje se da će za to trebati 19 miliona evra, a obnova bi mogla da bude završena ove godine.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.