Kozarac.ba

Kako trgovci potkradaju žene?

Cijene muških i ženskih proizvoda se poprilično razlikuju, ali mnogi i ne razmišljaju zbog čega je tako.

Već od malih nogu počinju razlike u cenama igračaka za devojčice i za dečake. Ako je nešto ružičasto, velika je šansa da će biti skuplje, čak i ako je prema svim karakteristikama identično proizvodu plave boje.

Njujorška Agencija za prava potrošača uporedila je cene gotovo 800 proizvoda koji imaju varijante za žene i muškarce, tačnije gotovo su identični po svemu osim po pakovanju koje je usmereno prema određenom polu, te je otkrio da cene zavise od ciljanog pola. Kontrolišuići kvalitet, otkrili su da su slični proizvodi u proseku sedam odsto skuplji ako su namenjeni ženama ili devojčicama.

Džuli Menin, koja je pokrenula istragu, tvrdi da brojevi ukazuju na lukav oblik polne diskriminacije, a još je gore kad znate da na svaki dolar plate koji dobije muškarac, žene dobiju 79 centi.

“To je dvostruka podmuklost koja se ne događa samo u Njujorku. To možete videti ako prođete kroz muške i ženske delove prodavaonica širom zemlje”, kaže Menin, a mi bismo dodali da situacija nije nimalo drugačija ni u Evropi.

Nakon što su u poznatom američkom trgovačkom lancu Target uočeni identični dečji skuteri za devojčice i dečake, pri čemu je ružičasti koštao 49,99 dolara, a crveni za dečake 24,99, kada je zatražen komentar nadležnih iz prodavnice, odmah su promenili cene, izjavivši da su cene bile greške. Ali ista situacija se može naći i kod mnogo drugih igračaka.

Istraživanje iz Njujorka je obuhvatilo igračke, odeću za decu i odrasle, proizvode za higijenu i za domaćinstvo. Pokazalo se da se najveća nesrazmernost krije u proizvodima za negu kose. Žene naime plaćaju prosečno 48 odsto više za šampone, balzame i gelove.

Generalno ženski proizvodi su skuplji u 42 odsto slučajeva, dok su muški skuplji u tek 18 odsto kategorija (recimo, dečji veš je skuplji za dečake).

Ženski dezodoransi pak koštaju oko 30 odsto više, iako je jedina razlika miris.

Socijalne mreze

Kozarac.ba se nalazi na raznim socijalnim mrezama, posjeti nasu facebook, twitter ili youtube stranicu.